Ensamhet

Idag är det dax för fotoutmaningen Vänner emellan som Maria O och hennes vän ordnar.  Ensamhet är ordet för denna gång.

wpid-wp-1448214699017.jpg

När jag är ute och promenerar går jag förbi detta hus. Det står där ensamt, har aldrig sett några människor där. Ensamhet kan vara jobbigt om det är ofrivillig ensamhet. I mina tankar kan jag se mig i detta hus upp krypen i en stor gosig fåtölj. Där läser jag en bok, dricker något gott och det sprakar ifrån brasan i kaminen. Denna sort av ensamhet är njutbar och ger lugn. Jag kan när jag vill ringa efter en vän och jag vet att familjen finns nära.

wpid-wp-1448214710005.jpgwpid-wp-1448214719149.jpg

4 thoughts on “Ensamhet

  1. Vackert! Tänk vad ordet ensamhet rymmer mycket, både tankar, känslor och tolkningar och visst är det det där ordet självvald som gör skillnaden.
    Kram Maria

Kommentera

